Forældresamarbejde

Den daglige kommunikation er hjørnestenen i samarbejdet mellem dig og os.

I dagligdagen lægger vi stor vægt på at tale med dig om dit barns hverdag. Vi fortæller gerne små og store historier om livet i Regnbuen ligesom vi gerne vil høre historier fra hjemmet fx. aktiviteter I har lavet, hvordan dit barn har sovet og spist etc

Den daglige kommunikation

Når du afleverer og henter dit barn skal du tage kontakt til en af os, så vi ved at dit barn er kommet og er blevet afhentet. Hvis andre end du selv henter dit barn, skal vi vide det på forhånd. Vi har altid tid til at vinke farvel sammen med dit barn, når du afleverer om morgenen, tage dit barn på skødet, følge ud til døren etc.

I ydretimerne slår vi stuerne sammen og er et fælles hus. Da vi er et forholdsvis lille hus, kender vi alle børnene og du kan trygt aflevere dit barn til en af os også fra en anden stue, end den dit barn går på.

Vi bruger Aula til at kommunikere hvad vi laver i vuggestuen og børnehaven, samt vigtige opslag. På aula skal I gå ind og skrive hvem der henter og på hvilket tidspunkt. Der hænger en iPad lige ved indgangsdøren der skal I tjekke jeres barn ind og ud. På Aula kan vuggestuens forældre se hvornår deres barn har sovet og hvad de har spist.

Det årlige fælles forældremøde

Der bliver afholdt et fælles forældremøde for hele Regnbuen I efteråret afholder forældremøde for hele Regnbuen. Her vil være evt. info fra stuerne, workshops eller oplæg. Til slut afholder vi valg til bestyrelsen.