Traditioner

Fastelavn

I Regnbuen fejrer vi fastelavn.

De børn som har lyst, kan komme udklædt i Regnbuen. Hvis barnet ikke vil klædes ud om morgenen, kan det være en god idé at tage udklædningen med, så barnet har mulighed for at tage det på senere på dagen.

Om formiddagen samles børnene på stuerne. Vi synger fastelavnssange, slår katten af tønden og spiser fastelavnsboller.

Arbejdsdag

Vi afholder en arbejdsdag gerne i foråret, den munder ud i en picnic hvor vi nyder det medbragte mad og hygger os inden vi skilles.

Om eftermiddagen arbejder børn, forældre og personale i Regnbuen. På arbejdsdagen er det muligt at nå en masse praktiske ting og nye projekter, fordi vi er mange til at løse opgaverne. Personalet hænger sedler op med ønsker og forældrene kan skrive sig på projekterne efter interesse og behov

Arrangementet er en god mulighed for at være med til at sætte sit præg på Regnbuen og møde de andre forældre.

Julehygge

Sidst i november åbner regnbuen dørene op for en eftermiddag med klippeklistre og æbleskiver. Meningen er at vi skal gøre regnbuen klar til december. Vi pynter juletræ, laver guirlander og klipper julehjerter med mere.

Sommerfest

i juni måned holder vi sommerfest. Stuerne gør boder klar og der er skattekort til børnene. Vi slutter af med at spise sammen.